måndag 13 maj 2013

Det nya träningsåret.

Det nya träningsåret är i full gång. Efter en lite lugnare semesterperiod har jag nu varit igång i drygt en vecka. Tillbaka till mina arbetsrutiner med dagar som präglas av träning, mat och sömn. Och lite andra trevligheter när energin räcker till. :-) Det känns skönt att vara igång igen. För motivationen och viljan bubblar inom mig. Jag drömmer redan om vintern som kommer ute på mina träningspass. Det är svårt att låta bli. Men innan det blir vinter så ska jag göra många många timmar av bra träning. Så är det!

Säsongen fick ett fint avslut när jag sprintade till mig segern i Mosjøen där konkurrensen var av hög klass. Flera rutinerade världscupåkare som haft pallplatser fanns i startfältet. Häftigt, minst sagt. Det gav energi! Säsongen som började så fint med seger i BDX-sprinten i oktober fick alltså ett minst lika bra avslut i april i Norge. Och mellan de månaderna har jag varit ute på många äventyr. Många världscuplopp och mitt första VM. Jag har njutit av min vinter och mina framgångar. 

För 1,5 vecka sen fick jag besked om att jag är uttagen till A-landslagets träningsgrupp. Det var ett glädjande besked. Efter ett bra år i Team 2015 känner jag mig verkligen redo. Jag vet vad jag ska göra och det är samma jobb oavsett vilken grupp jag tillhör eller om jag tränar själv. Men till skilland från de tidigare år jag varit med i A-landslaget så har jag nu en betydligt bättre träningsbakgrund. Därför känner jag mig lugn. Det känns utvecklande att få träna med de bästa skidåkerskorna och ta del av de värdefulla resurserna som man har runt omkring sig i ett landslag. Det känns bra. Och jag är laddad!

Imorgon åker jag ner till Stockholm för "Olympic-camp" med SOK där jag kommer få träffa andra vinteridrottare. Sen drar lägeråret igång med träningsdagar i Riksgränsen. Mycket spännande som händer nu :-)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det låter bra. Även vi härnere i södern ser fram emot en ny säsong med fina lopp i spåret, men innan dess så är det ju många träningstimmar framför. Vi önskar God Tur på vägen fram.
Lax.

9 juni 2013 kl. 10:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida