torsdag 31 januari 2013

När drömmar och mål blir verklighet.

Vilka veckor det varit! De har varit mycket resor, tävlingar och känslor - där jag mestadels svävat bland de positiva, fantastiska och glädjande varianterna. Med ett undantag för SM-veckan då en kortvarig infektion plötsligt störde min kropp, väldigt olägligt. Lite förvirrande. Och att tävla och inte känna igen sin kropp är inte roligt. Det var nattsvart och därför var beslutet att åka hem från SM enkelt, för att kunna ge kroppen bästa återhämtningen, det den behövde. Och för att det är mycket kvar av säsongen och man ska aldrig riskera hälsan. Jag är glad att jag vågade ta det givna beslutet, för det är inte alltid lätt när man egentligen vill något annat.

Men utöver det. Det är som att hjulet plötsligt rullar igen. Och när jag väl fått det i rullning så kan inget stoppa mig. Formen bara är där. Så har det varit en stor del av vintern. Det är en förundransvärd men häftig känsla att åka skidor när det är som det varit senaste månaderna. Jag har njutit som aldrig förr. Känt glädje bubbla genom hela kroppen när jag för första gången stod på en prispall i Världscupen. En dröm och ett mål som jag arbetat så hårt för blev till verklighet. Den känslan är svårslagen. Och jag är än mer säker på att jag vill kliva upp på den igen.

Beskedet om VM. Ännu mer lycka. Ett mål som innan vintern var långt borta. Visst har jag drömt om det på träningar i somras, men då var det mer just drömmar. Hårt arbete ger resultat och tankens kraft är stor. En viktig bit i arbetet jag gjort är med min mentala coach, Thomas. Han har varit guld värd för mig, ett stort stöd. Läs gärna repotaget NSD gjorde med oss HÄR 

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

HEJ MAGDALENA:Ta,t lungd du har många,många år på dig,träna hårt,fysiskt och mentalt,du är ju som gjord för det.Det kommer att ta sin tid. Men en gång är du där.Och då.....JA

1 februari 2013 kl. 17:01  
Anonymous Barbro sa...

Fin arikel i NSD! Håll dig frisk och håll din linje! Lycka till med det som nu ligger närmast framför dig!

3 februari 2013 kl. 20:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida