lördag 29 december 2012

Smälta, ladda om och titta framåt.

Dagarna har gått snabbt sen jag kom hem från Kanadaresan. En resa som varit otroligt betydelsefull och givit mig mycket. Att få se vad jag kan, att jag är stark, att jag kan vara med i världseliten har fått mig att växa inombords. Framförallt har tron och min tillit till min egna förmåga tagits till nya nivåer. Det känns som att jag ser klarare. Jag vet vart jag vill och jag vågar ta för mig.

En längre stund hemma har varit välbehövligt. Jag har fått tid att smälta, ladda om och blicka framåt. För även om resan överröst mig med ny energi så sliter det ändå. Alla nya intryck, upplevelser, en lång hemresa och en rejäl tidsomställning. Jag har behövt tid och lugn mitt i julförberedelserna. Inte helt enkelt alla stunder.

Efter en vecka på hemmaplan kände jag att energin åter funnits och jag var redo för en vecka med lite mer träningsmängd. Dessa perioder är sällsynta under vintern och därför ville jag ge mig tid för träning nu när jag hade chansen. Det har varit skönt att komma tillbaka i lite "vanliga" rutiner med dubbelpass, varvat med mat och vila. Och viktigt för fortsättningen av säsongen.

Nästa tävling blir Skandinaviska cupen i Östersund. Och efter att ha sett första etappen av Touren idag kom tävlingssuget som ett brev på posten. Utmärkt inspiration och pepp inför kommande utmaningar! 

 Fin skidåkning under julhelgen.

Men det var kallt, -28, men i rätt klädsel kunde kylan inte hindra mig från min träning.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida