söndag 9 december 2012

Att lyckas.

Vilken dag!!! Det är en stor varm bubblande känsla av glädje och lycka i min kropp. Att det efter så många timmars arbete och slit faktiskt ger så mycket tillbaka. Det här är belöningen. Jag njuter av känslan. Idag kunde jag plocka fram och få ihop alla pusselbitar som gör mig till min bästa version av skidåkerskan som finns i mig. Det är så häftigt när man känner hur det faller på plats.

Att jag dessutom bara var en ynka tiondel från en A-final är såklart lite surt när det är så nära, men framförallt glädjande. Att jag faktiskt verkligen nosar på den. Men den här 8:e platsen i Världscupen är så värdefull och stärkande för mig. Det är ett stort steg. Ett av mina absolut bästa resultat i dessa sammanhang och mitt bästa lopp i skate-sprint. Jag är med i toppen. Det jag läntat och drömt om. Så just nu njuter jag mest av att få vara där jag är. För jag lever min dröm.

Stort tack till alla ni människor där ute som hört av er med peppande ord och gratulationer. Det glädjer mig att ni gillar min skidåkning. Kram från Québec.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

HEJ MAGDALENA:JA, MAGDALENA,nu är du nära,lite mer träning så är du där,nu får sveriges bästa sprinters se upp,ida i.se upp.Oerhört bra med hårt konkurens,Bra magda försök att hålla dig frisk.

9 december 2012 kl. 17:17  
Anonymous Anonym sa...

Grattis Magda!
Den här framgången är du verkligen värd!
och
Du är ju ännu bättre i klassiskt!
/yn

9 december 2012 kl. 18:18  
Anonymous Tomas sa...

Stort grattis! Så roligt att se dig prestera på den här nivån igen!

10 december 2012 kl. 10:02  
Anonymous Anonym sa...

Jättekul Magdalena!
Blev väldans glad över dina framgångar. Följer ditt skrivande kontinuerligt men är ju lite dålig på att kommentera. Det är djäkligt roligt med fina norrbottniska förebilder för våra unga idrottare. Kör hårt!

/P

10 december 2012 kl. 10:16  
Anonymous Anonym sa...

Bra jobbat Magdalena! Och vad kul att vi hittat din blogg som vi nu kommer att fortsätta följa:)
Och tummarna har vi hållit sen tidigare!

varm kram

Mamma i en idrottstokig familj

10 december 2012 kl. 17:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida