onsdag 7 november 2012

Vilodag i Bruksvallarna och premiär.

Idag är det onsdag och vilodag i Bruksvallarna. Kom hit i lördags och sen dess har dagarna varit fyllda av träning och lägerliv med team 2015. Det har varit fantastiskt underbart med alla långa pass på fjället. Jag njuter. Som skidåkerska lever jag min dröm här. Men som min egna vallare har jag haft det kämpigare ;) snöförhållandena skiljer sig nämligen en del här nere vid elljusspåret jämfört med uppe på fjället. Men det är lärorikt och nyttigt även det. Jag utvecklas.

Kroppen börjar känna sig lite mör, speciellt med tanke på att jag gjort två rejäla vurpor som resulterat i en lårkaka på vardera sida. Och nej, dessa smakade inte gott. Så lite blåslagen och sliten är jag. Det sistnämda var mer planerat. Men nu är det sista rycket träningsmässigt innan den stora Sverigepremiären om 1,5 vecka.

Min tävlingspremiär var för en vecka sen. BDX-sprinten. Det var pirrigt, förväntansfullt och härligt. Och jag fick bästa tänkbara start på säsongen med seger! Ja oj så glad jag var. Det var lite som att få ett kvitto på att min känsla jag haft på träning stämde. För det har känts bra i höst.

Men idag låter jag anspänningen vara och istället välja lugnet. Eller iaf om man bortser från eftermiddagens inplanerade bowlingmatch. Vi är ju ett gäng skidåkare där alla gillar att vinna. ;)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

HEJ MAGDALENA:Det är bra magdalena kämpa på,det är tufft,men du är ju som gjort för hårdträning,det blir garanterat bra.Men säger som till ida, GLÖM INTE AVSLAPPNINGEN.Försök att sova gott.

9 november 2012 kl. 18:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida