måndag 12 november 2012

Uppladdning.

Jag är åter hemma i Piteå ett par dagar. Det är skönt att vara i hemmamiljö för att ladda batterierna inför kommande helg. Jag har dragit ner på träningen sen lägret för att piggna till lite i muskulaturen. Och huvudet får tid till att tänka på annat en stund, det är ganska skönt efter intensiva skiddagar där det mesta kretsat runt träning. 
Glädjande nog går det fortfarande att åka skidor på en 3 km-slinga på Lindbäcksstadion. Fantastiskt. Speciellt med tanke på de gröna gräsmattorna runt husen och regnet som besökt staden under helgen. Då är den snön värd som guld för en skidåkare.

På onsdag åker jag ner med klubben igen. Jag ser fram emot det. Många träningstimmar har gjorts under sommar och höst för att jag ska ha en bra grund inför det som komma skall. En lång tuff spännande tävlingsvinter. Och jag är lycklig som går in med vetskapen om att jag gjort mitt bästa detta träningsår. Jag har kunnat följa min plan. Det känns tryggt när jag väl står på startlinjen, med nummerlappen på och hör klockan räkna ner. Att då, äntligen, få användning för den styrka och kraft jag byggt upp.


Här kommer en film från en impuls jag körde i Bruksvallarna mot två skidglada grabbar och nya bekantskaper som var hungriga på att utmana. Dessa två har dessutom startat en egen skidklubb i Stockholm där dom bor, rätt häftigt, Yuppie Ski Club. Kan meddela oroliga tittare att jag klarade mig fint från vurpan, bara några blåmärken rikare. :-)



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida