onsdag 28 november 2012

Mer världscup!

Så häftigt det var att åka VC i Gällivare. Inspirerande och motiverande! Det var ett grymt publikstöd och roliga tävlingar på en tuff bana. För min del tycker jag att känslan är på uppåtgående. Det känns som att jag lär mig något nytt och blir lite bättre för varje tävling jag får. Blir mer och mer "varm i kläderna" och i tävlingssituationen. Jag tycker även att känslan i helgen var snäppet bättre än i Bruks. Dock är inte resultatet något jag hurrar över, men som jag skrev tidigare, det går ändå framåt i min skate-åkning och det är så kul att jag idag orkar på ett annat sätt än tidigare. Det krävs tålamod. För jag vet med mig att jag tränat hårt i höst och ganska så nära inpå säsongen.

Fick efter helgen ännu ett glädjande besked. Jag får åka till Kuusamo för mer världscup och den "mini-tour" som är där till helgen. Tre nya lopp att se fram emot. Tre nya möjligheter. Dessutom får jag fortsätta resan därifrån till Kanada för att åka sprint. Det ska blir så häftigt och jag ser verkligen fram emot den här resan. Jag är så taggad!


4 kommentarer:

Blogger Barbro sa...

Bra jobbat i dagens tävling i Kuusamo! Lycka till i kommande tävlingar! / Barbro

30 november 2012 kl. 23:09  
Anonymous Anonym sa...

Vilken superb skidåkning du visar från Canada!
Håll ihop detta även i morgon då är du tillbaka där du hör hemma-bland dom bästa sprintarna!
/yn

7 december 2012 kl. 21:44  
Blogger Barbro sa...

Grym åkning idag i Canada! Lycka till imorgon!/Barbro

7 december 2012 kl. 22:13  
Anonymous Anonym sa...

Grattis till en kanonsprint där du minst sagt nosade på en finalplats!
Det är stort!
/yn

8 december 2012 kl. 23:06  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida