tisdag 30 oktober 2012

Skidåkning i Piteå

Äntligen skidåkning igen. Som jag längtat.
Många varv har det blivit på den 600 m slinga vi har här i Piteå, men den är superfin. Bra preparerad och fin snö. Så ren att jag till och med kunnat testa nya tävlingsskidorna.
Trots att varven under ett 2-timmarspass blir fler än vad mitt huvud hänger med att räkna, så njuter jag av att få göra det jag tränat och längtat för hela sommaren, att åka skidor på vit snö.

Efter en helg där vädergudarna skämt bort oss med fantastiskt vinterväder har det idag varit riktigt busväder med blåst och regn. Men samma jobb görs ändå, oavsett prognos. Tiden tickar bara lite snabbare i solsken, än när jag är klädd i en genomblöt regnjacka och isigt hår.

Här är jag i söndags. Då sken jag ikapp med solen :-)

2 kommentarer:

Anonymous Barbro sa...

Ett STORT GRATTIS till din seger!
Fina foton och fint formulerade texter!
Lycka till nu när "snösäsongen" startar!

31 oktober 2012 kl. 21:44  
Anonymous Anonym sa...

Den segern var du värd!
Den gläder inte bara dig utan mig och många som tycker att du gör dig förtjänt av att tillhöra de allra bästa här i landet.
Yn

1 november 2012 kl. 09:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida