fredag 6 april 2012

Mål

Då var den här säsongen i mål. Jag är så glad och stolt över mig själv på det sätt jag lyckats ta mig igenom den på det sätt som jag har gjort. Jag har kämpat. Med att komma tillbaka efter ofrivilliga uppehåll för att prestera på toppen av min förmåga och helst lite till. Tyvärr har den fysiska biten inte varit där jag önskat, där jag planerat att vara. Skador, sjukdom och annat strul har gång på gång satt krokben på mig. Det är svårt att med säkerhet veta vad det beror på, men jag har mina aningar.

Sanningen är den att när jag räknar ihop årets träningstimmar är mängden inte mer än vad jag tränade under början av mina gymnasieår. Och med dom förhållandevis få timmarna i bagaget är det inte konstigt att jag inte kunnat vara och prestera där och det jag önskat och planerat. Även det är något som varit kämpigt. Att ha målsättningar som är orimliga för stunden och försöka sänka dom och vara nöjd med det. Nej det har inte varit det lättaste kan jag säga.

Jag ser ljust på framtiden. Utgångsläget är idag. Jag vet vart jag vill. Och jag är beredd att satsa och göra det som krävs. Jag kommer att komma tillbaka - starkare än vad jag någonsin varit. Ja, som jag ser fram emot det kommande året och alla möjligheter som finns.

Hoppas ni har en fin påsk! Själv njuter jag av semester, laddar batterierna och underhåller mig med en blandning av mina favoriter i träningsväg. Kram!





4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lycka till under uppbyggnadssäsongen !!
Glad Påsk !!
Lars-Erik

6 april 2012 kl. 11:30  
Blogger IV sa...

Klokt skrivet och jag är säker på att du kommer att nå dina mål så länge du klarar att hålla dig frisk! Nu har du förhoppningsvis haft alla problem för en lång period men kom ihåg att ha tålamod, det är svårt att träna igen det som man missat. Ny säsong börjar snart med många nya möjligheter. Hålller tummarna för dig! Hoppas att ni har det mysigt på Gran Canaria! Kram Ingrid

9 april 2012 kl. 18:23  
Anonymous Anonym sa...

Känner igen mig i mycket av det du skrivit. Jag hade höga målsättningar på den här säsongen. Men pga sjukdomar och skador blev det inte alls så. Fast jag nästan är 10 år yngre än dig och på en betydligt lägre nivå så blir jag motiverad av ditt inlägg att det är bara att köra på och komma igen!

Lycka till nästa vinter!

10 april 2012 kl. 14:08  
Anonymous Anonym sa...

HEJ MAGDALENA:Du ser ljust på framtiden,och du är beredd att satsa,mer behövs det inte,du vet ju att du har det som behövs,så försök att hålla dig frisk.Det här blir väldigt bra.God natt.

19 april 2012 kl. 19:36  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida