fredag 30 mars 2012

Sen sist!

Bloggen blev visst lite bortglömd mellan alla träningspass, resdagar, tävlingar och allt annat som hör till min vardag. Men nu är jag här igen!

Tävlandet är åter igång och inne på sin slutspurt. Befinner mig just nu i Långberget nere i Värmland för SM 3-mil. Tyvärr blir det ingen stafett för oss damer, då sjukdom och skador härjar i truppen. Så jag siktar in mig och laddar för söndagens långa race.

Jag imponeras av arrangörerna att de lyckats fixat så fina spår, trots en i övrigt snöfattig terräng. Tyvärr är inte den tuffa banan som tanken var att vi skulle tävlat på längre aktuell, utan nu är det en ganska flack bana med mycket stakning som gäller. Lite synd, men jag åker med glädje det som bjuds.

Formen och känslan i min kropp har varit lite ojämn. Men det är inte så konstigt med tanke på alla avbrott som jag haft denna vinter. Det märks främst på uthålligheten att det fattas lite grundträning, men glädjande nog sitter speeden i kroppen kvar!

På söndag är det en individuell 3-mil i klassisk stil. Jag kan faktiskt inte minnas att jag åkt denna distans tidigare. Därför ser jag verkligen med spänning och längtan fram emot detta. Jag ska åka med god teknik och göra mitt lopp. Fokusera på det jag kan påverka och vara i det jag gör. Och när jag korsar mållinjen ska jag helst inte ha krafter kvar till att åka en meter till!

Här kommer lite bilder från de senaste veckorna:


Jag åkte Nederluleå stafetten och mitt lag fick medalj!



Det var fina tävlingar i Gällivare förra helgen. Här ser ni Hellnerstadion.



Jag har tagit ut mig ordentligt även i gymmet!



Jag har fått många fina skidpass på Lindbäcksstadion hemma, där förhållandena fortfarande är fantastiskt fina.



Min lillebror var hemma och gjorde mig sällskap några pass.



Solnedgång i ett fint Värmland.



Idag har banorna testats. En del av passet fick jag sällskap av Falken. Ett härligt återseende!

1 kommentarer:

Anonymous Falken sa...

Bra kört och kämpat idag Magda! Kul att du skrattade när jag och min hejarklack gick lös på dig i den längsta backen=) ta hand om dig!

1 april 2012 kl. 19:48  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida