torsdag 1 mars 2012

Påhälsning av feber och hosta.

Förra veckans hårdträning gick bra, tills det inte gick bra något mer. Fick avbryta onsdagens intervallpass då jag kände att luftrören inte var i sitt bästa skick. Efteråt var jag otroligt trött i kroppen. Visst ska man vara trött efter mycket träning, men det var inte bara trötthet på ett bra sätt. Sen knackade febern på dörren. Och tro mig, jag kämpade och försökte stå emot. Men ofrivilligt stannade den två dagar i min kropp. Sen har jag dragits med hosta i ett par dagar. Den blir bättre och snart är jag redo för träning igen.

Jag har såklart funderat mycket över varför jag ska ha så mycket otur i år. Tyvärr blir jag inte så mycket klokare. Jag accepterar läget och antar att vissa år är såhär. Trots att jag sköter mig och gör allt för att det ska gå bra och för att jag ska få vara frisk, träna och göra bra resultat så går det inte just nu. Ibland kan jag känna frustrationen koka i mig. Men den omvandlas snarare till motivation. Jag har så mycket mer att ge. Och jag vet mycket väl vad jag vill.

Jag har valt att avstå helgens VC-sprint i Lathi, den ligger för nära i tiden. Prio ett är att bli frisk och börja träna igen. Det är vad jag ser fram emot just nu.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Helt makalöst vilken otur du har, men bakom molnen skiner ...
Din tid kommer, håll ut.
Göran

1 mars 2012 kl. 11:53  
Anonymous Anna sa...

Du är klok. Otur är vårt ord i år, men jäklar vad det taggar oss! Krya på dig, hoppas vi ses snart! Kraam!

Haagan

1 mars 2012 kl. 14:03  
Blogger Barbro sa...

Hoppas nu att bacillurerna far sin kos! Det är bara att bita ihop och komma igen när du känner dig helt frisk!

1 mars 2012 kl. 21:41  
Blogger Jennie Öberg sa...

Jadu min vän, vi har då inte haft turen på vår sida iår. Så himla tråkigt, men jag är också säker på att vi kommer tillbaka starkare!! Hoppas du mår bättre nu och att vi får ses snart. BAMSEKRAMAR till dig :)

4 mars 2012 kl. 14:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida