måndag 6 februari 2012

Redo för nya äventyr!

Det har varit kalla dagar. Något som ifjol var vardagsmat är i år aningen mer ovant. Några dagar har jag trotsat kylan med många lager kläder och värmeväxlare för andningen (något som liknar ett gristryne i utseende och gör att luften man andas in blir varmare och mer behaglig). En ganska rolig syn! Och människor jag mött har ständigt frågat "nog är det väl för kallt för skidåkning nu?". Men det har fungerat. Korta turer i lugn fart för att behålla skidvanan. Det har jag komplicerat med inomhusträning. Blev löpintervaller på band i lördags när termometern visade -35. Då kändes det snarare som en hälsorisk att trotsa kylan. Trots omständigheterna har jag fått bra träning. Ibland är det bara fantasin som sätter sina gränser. Just nu sitterjag på Kallax flygplats och ska snart kliva på planet mot Stockholm. Inatt ska jag åka färja över till Lettland. Och senare i veckan fortsätta till Estland. Fyra tävlingar i den Skandinaviska cupen ska jag åka. Det ska bli roligt! Dels att få åka flera distanser som jag gillar och att få umgås med ett härligt gäng skidåkare. Det är en spännande vecka jag har framför mig!

1 kommentarer:

Blogger Barbro sa...

Lycka till!

9 februari 2012 kl. 18:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida