söndag 19 februari 2012

Polen!

Känslan under fredagens tävling var positiv och bra. Det var fantastiskt roligt att åka, men det räckte inte till för avancemang. Det är alltid tråkigt, men samtidigt känner jag mig inte besviken. Jag gjorde verkligen det jag kunde för dagen och i fredags var jag inte bättre. Tyvärr tror jag inte min startposition som första kvinna ut gynnade mig i det snöoväder som var precis innan start. Men sådant kan man bara spekulera i. Vem vet? Hursomhelst, wow, vilket jubel när jag åkte ut genom startgrinden. Fantastisk publik! Och som stadion kokade när polskan åkte. Det var en häftig upplevelse!

Måste säga att Polen överraskade mig positivt. Ett bra arrangemang, med stor publik, fina spår, stort skidintresse, trevligt hotell med sköna sängar och fantastiskt goda soppor och vilken yoghurt det bjöds på! Mums! Det lilla samhälle vi bodde i kändes som en mysig sagovärld. Jag är tacksam att jag får se så många nya platser i mitt yrke som skidåkerska. Platser som jag troligtvis aldrig annars skulle besöka. Så tack Polen för fina dagar!

Nu väntar en kortare träningsperiod på hemmaplan. Det var länge sen sist och ska bli skönt att få vara ute långa sköna pass i det lugna.

Vi hörs!








0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida